14 квітня 2014
Зустріч голови профспілки з новим генеральним директором УЗ
9 квітня Генеральний директор Укрзалізниці Б.Остапюк зустрівся з головою ВПМУ С.Каріковим та розглянув надані запитання.
1. Переглянути доцільність виконання робіт та послуг що виконуються через аутсорсинг та аутстаффинг з залученням сторонніх приватних організацій, бо це є не що інше як «відмивання» коштів. Винні у цих діях повинні бути звільнені з займаних посад. Наші неодноразові звернення як на рівні залізниць так і на рівні керівництва Укрзалізниці не дали позитивних зрушень у вирішенні цих питань, а надані обґрунтування залучення сторонніх організацій на нашу думку є недостатніми.
2. Підняти питання про відміну Постанови КМУ від 15.07.97. за №764 щодо затвердження переліку працівників, які працевлаштовуються за контрактом, у частині такої категорії робітничої професії як провідник та начальник пасажирського поїзду. Як довів багаторічний досвід, це введення привело лише до вдосконалення корупційних схем, а разом з цим не дало поліпшення якості обслуговування пасажирів та привело до систематичних порушень законодавства про працю норм соціального захисту для однієї з самих масових професій на залізничному транспорті.
3. З метою збереження кадрового потенціалу локомотивних бригад та враховуючи 95 відсотковий знос тягового рухомого складу, наполягаємо на введенні для локомотивних бригад режиму роботи який встановлений європейськими нормами, що не передбачають роботу локомотивних бригад більш ніж 9 годин поспіль. На сьогодні, роботи локомотивних бригад більш ніж 9 годин на деяких залізницях сягає 100%. Це негативно впливає на безпеку руху поїздів, стан здоров’я локомотивних бригад, та нав’язується для отримання надприбутків власникам вантажних вагонів.
4. Ініціювати перегляд Наказу від 10.03.94р. №40-Ц та розробку на його основі відповідного наказу Мінінфраструктури з погодженням з Мінюстом з урахуванням економічно-політичних змін, що пройшли за 20 років його існування.
5. Переглянути роботу на подовжених плечах обслуговування та впровадження такої роботи проводити у повній відповідності до Наказу 40-Ц. На сьогоднішній день тільки 4 з 26 таких плеч обслуговування введені з дотриманням цих норм.
6. Відновити рух поїздів, які реально з’єднували Схід та Захід (Львів – Луганськ, Харків – Ужгород, Харків – Івано-Франківськ та їм подібні), як це було до часів правління Януковича та його команди. Ми завжди вважали та вважаємо що відміна таких поїздів була виключно політичною акцією.
7. Зберегти на території Украйни робочі місця для громадян України, а не «заробітчан» від «братніх» сусідських держав та вжити для цього необхідні організаційно-технічні заходи. На сьогодні з 302 пасажирських поїздів тільки 198 формування Укрзалізниці, а решта: Росія, Білорусь, Казахстан та інш. Таким чином на залізницях України іноземці заробляють гроші та підтримують бюджети своїх країн, а наші поїзні та локомотивні бригади не працюють на терені інших країн у рівній мірі.
8. Вважаємо, що у тяжкий фінансовий стан треба відмовитися від надання спонсорської допомоги МВС, прокуратурі, судам, партіям, громадським та релігійним об’єднанням та рухам. Перевірити та відмінити спільні постанови Начальників залізниць та Дорпрофсожів щодо нецільового використання коштів.
9. Ввести практику проведення консультацій з трудовими колективами структурних підрозділів залізниць при обговоренні кандидатів на посаду керівників цих підрозділів.
10. Встановити право проїзду залізничникам за квитком Ф-4 у вагонах 3 класу регіональних поїздів та приміських підвищеної комфортності.
11. Відновити принципи соціального діалогу на рівні Укрзалізниці та залізниць. Встановити порядок згідно з яким представники ВПМУ відповідного рівня прийматимуть участь у засіданнях Ради Укрзалізниці, апаратних нарадах, у робочих групах по напрацюванню нормативних документів. Відсутність діалогу неминуче приводить до підвищення соціальної напруги у колективах та проведення акцій протесту.
12. Внести необхідні зміни до нормативних документів для безумовного виконання норм ст. 104 КЗпП, щодо оплати праці локомотивних бригад. Маніпулювання руховиків з нумерацією у вантажному русі приводить до зменшення заробітної плати локомотивних бригад (на Одеський залізниці 66,69% поїздів у вантажному русі прямує резервом, а з цієї чисельності – 35,2% з 10 вагонами, на Придніпровський – 53,0% ).
13. Прискорити вирішення питання про розробку та відповідне затвердження і введення в дію порядку дій залізничників при наїзді рухомого складу на сторонніх осіб.
14. Повернутися до відліку відстані на залізницях не від столиці сусідньої держави а від столиці України – Києва.
15. Відновити зупинки пасажирських поїздів. На будівництві та реконструкціях вокзалів «повідмивали» кошти, а зупинки поїздів відмінили. Звідкіля з’явиться заселеність пасажирських поїздів?
16. У обов’язковому порядку нарахувати та виплатити «13 зарплату» (розмір та терміни виплати можна розглядати). Її невиплата приведе до недовіри до нової влади.
По деяким з них рішення були прийняті оперативно, але більшість питань потребує детального розгляду, тому Б.Остапюк запропонував зробити такі зустрічі регулярними хоча б раз на місяць.