Відкритий лист Президенту
Не виконання владою своїх обіцянок у нашій державі нікого не дивує, а ось невиконання КМУ розпоряджень Президента – наштовхує на роздуми. Саме так вважає Президія ВПМУ, бо вже на другий день після нашої акції протесту під КМУ, яку ми провели 16 січня, на нараді з економічних питань, В.Ф.Янукович звернули увагу КМУ на необхідність прискорення реформ та тісної співпраці при цьому з усіма профспілками галузі. Для звітності перед Президентом, у кращих традиціях минулого, була проведена широкомасштабна піар акція з однією з профспілок (при наявності на галузевому рівні трьох репрезентативних профспілок була обрана саме та, яка у принципі не може провести серйозної акції протесту бо до її лав входить усі залізнична адміністрація усіх рівнів) та надана, за підписом Міністра інфраструктури В.Козака, частина відповіді Укрзалізниці (хоча питання були підняті виключно перед КМУ). Невиконання прямого розпорядження Президента щодо прискорення реформ, та штучне зволіканні КМУ у проведенні реформ залізничного транспорту, вже сьогодні призводить до погіршення фінансового стану Укрзалізниці, виведення з її складу прибуткових видів діяльності, зменшення кадрового потенціалу. У минулому році, неготовність наших автомобільних доріг для проведення Євро-2012, була нівельована прискореним запуском прискорених поїздів. Критичний стан автошляхів в Україні, сам по собі примушує замислитися про необхідність ефективного використання залізничного транспорту особливо для пасажирського та приміського сполучення. Будучи послідовними у досягненні мети, покращення стану залізничного транспорту в Україні, Вільна профспілка машиністів України звернулася до шановного Віктора Федоровича Януковича з відкритим листом, та сподівається що від відреагує на біль залізничників за свою галузь (тому лист відкритий). І все ж таки – невиконання КМУ розпоряджень Президента що це? Чи не свідчить це про початок кризи? Відкритий лист Вільної профспілки машиністів України Президенту України Віктору Федоровичу Януковичу Шановний Вікторе Федоровичу! 16 січня 2013 року Вільна профспілка машиністів України, при підтримці інших профспілок України, провела акцію протесту (пікетування будівлі Кабінету Міністрів України далі КМУ) за адресою м. Київ, вул. Грушевського 12/2. Основною метою пікетування було привернення уваги КМУ та громадськості України до негативних соціально-економічних наслідків невиконання КМУ законів України та нормативно - правових актів у сфері діяльності залізничного транспорту. Ця мета була досягнута. Ми висловлюємо Вам свою щиру вдячність за те, що вже на другий день (17 січня), на нараді з економічних питань, Ви звернули увагу КМУ на необхідність тісної співпраці з усіма профспілками при проведенні реформ у галузі. Штучне зволікання КМУ у проведенні реформ залізничного транспорту вже сьогодні призводить до погіршення фінансового стану Укрзалізниці, виведення з її складу прибуткових видів діяльності, зменшення кадрового потенціалу. Ми були переконані що, після такої Вашої реакції на нашу акцію протесту, КМУ виконає свої зобов’язання, взяті під час переговорів, при проведенні пікетування, щодо створення спільної робочої групи для розгляду піднятих питань, як це зробила Укрзалізниця. На превеликий жаль, КМУ не виконав не тільки своїх обіцянок щодо створення спільної робочої групи, але і на Ваше розпорядження, щодо роботи з профспілками. Для звітності перед Вами, у кращих традиціях минулого, була проведена широкомасштабна піар акція з однією з профспілок (при наявності на галузевому рівні трьох репрезентативних профспілок) та надана за підписом Міністра інфраструктури В.Козака частина відповіді Укрзалізниці без намагання вирішення накопичених питань. На наше глибоке переконання, ситуація, при який Президент України дає конкретне розпорядження, а КМУ його не виконує, є свідченням початку кризи у владі, або її причиною. Враховуючи що: - залізничний транспорт, серед інших видів наземного транспорту, є найбільш екологічно чистим, а перевезення пасажирів та вантажів іншими видами транспорту приводить до погіршення екологічного стану навколишнього середовища, особливо при такому стані автомобільних доріг та економічною неспроможністю приведення їх у належний стан; - скорочення пасажирських та приміських перевезень неминуче приведе до загострення соціальної напруги у суспільстві (зменшення приміських поїздів з 2004 по 2012 складає - 25,3%, а пасажирських, формування УЗ, тільки за один 2012 рік складає – 21,4%). - зношений на 80 – 90% тяговий та пасажирський рухомий склад не може гарантувати безпеку руху поїздів та перевезення пасажирів; - бездіяльність КМУ створює передумови для посилення конфліктної ситуації у галузі та підштовхує залізничників до більш радикальних дій. Просимо Вас, шановний Вікторе Федоровичу, зобов’язати КМУ створити спільну з всеукраїнськими вільними профспілками, що діють на залізничному транспорті та є репрезентативними на галузевому рівні, робочу групу для розгляду питань щодо покращення стану залізничного транспорту, що були передані КМУ при пікетуванні 16 січня цього року та активізації процесу реформування галузі. З глибокою повагою, голова профспілки С.Каріков