12 жовтня 2014
Профспілка машиністів України рішуче виступаю проти коррупції в галузі та скорочення працюючих
Профспілка машиністів України рішуче виступаю проти коррупції в галузі та скорочення працюючих.
Вільна профспілка машиністів України (ВПМУ), як член Міжнародної Федерації транспортників (МФТ) та Європейської федерації Транспортників (ЄТФ) бере участь у міжнародному Тижні дій МФТ 6-12 жовтня під гаслом «Транспортники дають відсіч – Організуємося глобально».
8 жовтня, у рамках цього заходу ВПМУ провела пікетування будівлі Кабінету Міністрів України за адресою: м. Київ, вул. Грушевського, буд. 12.
Основні питання, які були винесені на цю акцію:
1. «Ні коррупції на залізничному транспорті! Контракт-шлях до корупції!»
Контрактна форма трудового договору сама по собі, при відсутності нового рухомого складу, не дала очікуваного результату у підвищенні якості обслуговування пасажирів, а провідників зробила кріпаками та позбавила їх захисту профспілки.
Загроза не продовження контракту примушує працівників до давання хабарів та створює передумови для корупції у пасажирському господарстві.
Запропонований ВПМУ шлях вирішення цього питання
Внести зміни до Постанови КМУ від 15.07.97. за №764 щодо затвердження переліку працівників, які працевлаштовуються за контрактом, вилучивши з неї такі категорії робітничої професії як провідник та начальник пасажирського поїзду.
2.«Обмеження безперервного часу роботи локомотивних бригад – запорука безпеки руху!»
Масове введення роботи на подовжених плечах обслуговування та робота у поїзному русі по 12 годин стало нормою, хоча 65 ст. КЗпП встановлена гранична норма надурочних робіт протягом двох днів не більше 4 годин.
Ця «потогінна» система приводить працівників локомотивних бригад до передчасної втрати здоров’я та смерті:
- у 2012 році не дожили до пенсії 48 працівників, у 2013 році - 56;
- за п’ять років на локомотивах під час роботи померло 18 машиністів;
- у 2013 році за медичними показниками «списано» 156 машиністів (у 2013 – 138)
- 8 суїцидів.
Ось ціна невиконання Укрзалізницею норм Конституції України та законодавства про працю.
Як результат, не тільки скорочення чисельності локомотивних бригад, а і безпосередня загроза безпеки руху поїздів.
Саме тому,ВПМУ вимагала введення обмеження робочого часу для локомотивних бригад у поїзному русі 9 годинами.
Запропонований ВПМУ шлях вирішення цього питання
1. Міністерству інфраструктури терміново розпочати роботу по розробці нової редакції Наказу щодо режиму роботи та відпочинку окремих категорій працівників (замість наказу 40-Ц), з подальшою реєстрацією його у Мінюсті.
2. До розробки цього наказу залучити представників ВПМУ.
3. «Ні скороченню робочих місць!»
У зв’язку з затвердженням Постанови КМУ від 25.06.14. «Про утворення ПАТ «Українська залізниця», статтею 3 Закону України «Про особливості утворення ПАТ залізничного транспорту загального користування» забороняється скорочення кількості працюючих залізничників, без погодження з Мінінфраструктури.
Чисельність працюючих в Укрзалізниці станом на 01.07.14 становила 293227 осіб, а на 01.09.14 – 291113 осіб, тобто скорочення чисельності працюючих залізничників за 2 місяці склало 2114 осіб.
За даними Мінінфраструктури, за станом на 22 серпня цього року жодних погоджень міністерство не надавало.
Запропонований ВПМУ шлях вирішення цього питання
1. Не допускати скорочення чисельності працюючих залізничників.
2. Зафіксувати чисельність працівників ПАТ «Українська залізниця» станом на 01.07.14.,проводити щомісячний моніторинг цього показника, з метою не допущення скорочення чисельності працівників;
3. Переглянути фінансовий план Укрзалізниці у частині затвердження фіксованої чисельності працівників ПАТ «Українська залізниця», що склалася станом на 01.07.14. з обов’язковим переглядом фонду оплати праці.
Як свідчить світовий досвід наслідки скорочень для держави трагічні.
«Скорочення – безробіття – злидні – тероризм».
4. «Ні зволіканню у проведенні реформ залізничного транспорту!»
Кожна команда, що приходить до влади, розповідає нам про необхідність реформ, переконуючи нас у тому, що саме це надасть можливість залучення інвестицій для відновлення рухомого складу та інфраструктури галузі.
До того ж клянеться, що все залишиться у державній власності.
На сьогодні владою гальмується проведення реформи галузі, хоча негативні наслідки ми вже відчуваємо (скорочення робочих місць, замороження заробітної плани, створення нових неефективних структур, тощо) А інвестицій як не було, так і не має.
Запропонований ВПМУ шлях вирішення цього питання.
1. КМУ подати до Верховної Ради напрацьований проект нової редакції Закону України «Про залізничний транспорт».
2. Провести заходи з реформування залізничної галузі, яка перебуває вкрай занедбаному стані, будучі при цьому стратегічним об’єктом народного господарства, згідно з встановленим графіком.
3.
На зустрічі з представниками КМУ, Мінінфраструктури, керівництва Укрзалізниці (після закликів пікетуючих «СЕ-НЯ ВЫХОДИ») були розглянуті зазначені питання, при цьому по ряду питань були досягнуті певні домовленості, хоча, щодо питання боротьби з коррупцією (на превеликий подив учасників акції), представники влади не надала конкретної відповіді, посилаючись на необхідність «доопрацювання питання» щодо відмови від контрактів.
Пікетуючи з обуренням сприйняли цю інформацію та скандували неодноразово на адресу «борців з коррупцією» - «ГАНЬБА».
Представниками Мінінфраструктури запропоновано вже завтра продовжити обговорення цього питання на засіданні Мінінфраструктури.
Крім цього учасниками акції були підтримані вимоги до КМУ, які на передодні були прийняті Всеукраїнським форумом профспілок та звернення до Президента РФ В.Путіна.
На закінчення акції її учасники попередили владу про те, що пікетування Кабінету Міністрів, Вільною профспілкою машиністів України, – це тільки початок масових акцій протесту.
Для довідки: загальна чисельність спілчан, що прийняли участь у акції – 198 осіб з усіх залізниць України крім Донецької.
Голова профспілки С.Каріков