09 вересня 2016
9 вересня Резолюція Координаційної ради від року
Резолюція
Координаційної ради ВПМУ
З 6 по 9 вересня 2016 року Вільною профспілкою машиністів України проведено семінар на тему «Два роки реформ ПАТ УЗ. Соціальні аспекти. Перспективи».
За результатами розгляду цих питань Координаційна рада ВПМУ відмічає:
- за два роки реформування технічний стан залізничного транспорту, його інфраструктури та рухомого складу різко погіршився;
- чисельність робочих місць на залізничному транспорті зменшилась на 61247 осіб (що складає 18,6 відсотків), при фактичному збереженні чисельності управлінського апарату;
- темпи зростання заробітної плати залізничників за цей час відстали від темпів зростання середньої заробітної плати в Україні на 20 відсотків;
- кількість вищих керівників на рівнях залізниць та апарату Укрзалізниці збільшилась у 1,5 – 2,5 рази.
Все це привело до:
- погіршення умов з безпеки руху поїздів та охорони праці;
- зниження рівня технологічної та трудової дисципліни;
- невиконання ремонтів рухомого складу та облаштувань залізниць, в зв’язку з відсутністю необхідних запчастин та матеріалів;
- падінню престижності праці залізничників, до відтоку кваліфікованих перспективних працівників, та їх виїзд на роботу за кордон.
Основною причиною такого критичного стану на залізничному транспорті загального користування Координаційна рада ВПМУ вважає:
- ігнорування Кабінетом Міністрів України проблем залізничного транспорту та невиконання ним вимог законів України «Про залізничний транспорт» і «Про ціни та ціноутворення» у частині фінансування залізничного транспорту;
- некомпетентність керівництва Міністерства Інфраструктури в питаннях залізничного транспорту;
- комплектування керівного складу Укрзалізниці та її філій особами, що не мають базової залізничної освіти та необхідного досвіду роботи.
Першочерговими завданнями для відновлення фінансово-економічного стану та підвищення технологічної і трудової дисципліни на залізничному транспорті Координаційна рада ВПМУ вважає:
- досвід реформування залізничного транспорту в інших країнах світу свідчить про те, що позитивний результат досягався лише у країнах уряди яких надавали фінансову підтримку залізничному транспорту, тому безумовне виконання Кабінетом Міністрів України вимог законодавства, щодо фінансування залізничного транспорту є передумовою його успішного реформування;
- комплектування керівного складу Укрзалізниці та її філій фахівцями, які мають відповідний досвід ефективної роботи на відповідних посадах;
- зменшення чисельності апаратів управління на усіх рівнях;
- недоцільність утворення структур, що не мають безпосереднього відношення до перевізного процесу;
- укомплектування виробничих підрозділів працівниками робітничих професій до встановлених нормативів чисельності;
- вжиття дієвих заходів для відновлення рухомого складу та облаштувань залізниць до норм з безпеки руху поїздів;
- перегляд нормативних та нормативно-правових актів;
- підвищення заробітної плати залізничників в межах не менше ніж індекс інфляції в країні.
Резолюція прийнята Координаційною радою ВПМУ 09.09.2016 року одноголосно.
Голова профспілки С.Каріков